Onbekend Geen Humor (Dakar)
Deel via: Whatsapp, Facebook of Twitter.Liefhebber van Dakar Trucks? Help mee!
Le Dakar kan niet zonder de Nederlandse vrachtwagens en de Nederlandse truckers kunnen niet zonder Dakar. Er zijn maar weinig landen waar het truckklassement in de zwaarste rally ter wereld zo leeft als bij ons.
Voor alle geinteresseerden in de koningsklasse van deze rally is er dakartrucks.nl. Daar vind je altijd het laatste nieuws, zowel tijdens de rally zelf, maar ook de andere 50 weken per jaar wordt er regelmatig nieuws, foto's (zowel nieuwe als archieffoto's uit bijvoorbeeld de jaren '80) en filmpjes aan de site toegevoegd. Een onmisbare digitale verzamelplaats voor de liefhebber!
Lid worden is heel eenvoudig!
Zo hoort het!
Respect moet je hebben!
Wij zijn aan het werk!
Laatste reactie
Reacties
Trekker blijft er maar mooi achterrijden, totdat de fietsers weg zijn.
Als ik die fietser was ging ik mooi niet aan de kant!
Als er geen plaats is voor af te zetten oké, als er plaats is en het is nog een lang stuk, en ze gaan niet aan de kant, is het gewoon claxon inhouden, ze zullen wel moven
Ik heb hier een 3 tal jaren ook met een zodanig grote trekker rond gereden dat ik niet veilig kan passeren (smal wegen) gewoon geduld hebben. Ik werd ook per uur betaald , en aan ongelukken heb je helemaal niks! Tevens als auto van tegengestelde richting kwam, blijf ik altijd wachten (vaak centimeter werk). Als hun tegen je aanrijden zijn zij fout, en jij niet.
Heb nu beter betaald werk (niet meer op de trekker), en voor mijn hobby met de lanz/fendt touren gaan ze graag aan de kant en gaat de duim omhoog.
Een auto mag niet in het veld bij ons of het zou voor landbouw doeleinden moeten zijn..
En als er een auto is stop ik gewoon laat ze paar passeren, daar heb je gelijk in.
Ik ben helemaal niet agressief, ze moeten gewoon begrip tonen, en er zijn keren genoeg dat ik men duim omhoog steek of es toeter (ma das dan wel meestal op de vrouwen haha)
Ik steek geen duim op, pas zelfs grepen mensen na de fototoestel toen ik langs kwam
Maar rustig aan achter de fietsers aanrijden onder het mom van de baas betaald wel, wat is dat nu weer voor instelling...
Fietsers moeten soms beter aan de kant en trekkerchauffeurs wat minder hard jagen.
/
Als er een collega aan komt dan? Het recht van de sterkste?
Daarom heeft hij dat werk maar 3 jaar gedaan denk ik?
als ik een beetje gewicht bij heb en ik zie/weet dat het nat is, gaan ik niet aan de kant. Is misschien asociaal maar als ik vast zit is veel zwaarder als een auto. Heb wel eens met de 4wielige wagen gereden met +- 12 ton ijzer erop. Hoog en schommelde nogal wat. Dan ga ik niet de berm in. Auto's kunnen dat dan net zo makkelijk. Of er moet natuurlijk geen andere optie zijn i.v.m. bomen ofzo.
Je kan ook natuurlijk de fietsers uit hun sokken rijden. Maar dan de rest van je leven met het gevoel rondlopen dat je iemand dood gereden hebt voor 3 minuten tijdwinst... BRAVO!!
Pas een syntus bus achter me toen ik rond reed (met trekker) bijna de ruitenwisser in me rug. ik ga toch echt niet aan de kant hoor. Wachten ze maar.
Tuurlijk, ik erger mij ook wel eens aan fietsers. Maar het valt mij ook heel vaak op dat wanneer ik heel netjes met de auto op een dam ga wachten dat sommigen nog geen beetje gas terugnemen en dan met zon ''kijk mij eens'' blik heel stoer kijkend met 10 cm speling met 50 langs komen denderen en dan nog niet het fatsoen hebben om iets van een dankgebaar te maken.
Zoals gezegd het is "Geven en Nemen".
Tsja gas terug nemen doe ik ook. Maar als jij met een combi rijdt die aan het hellen is ga jij ook niet zomaar een berm in die een stuk lager ligt als de weg. Natuurlijk een tractor is erop gemaakt. Maar om het zekere voor het onzekere te nemen zou ik eerder zelf op de weg blijven.
@Selten bij extreem drassige omstandigheden ga ik de berm niet in... Zodra je stil staat sta je muurvast.
Hier komt het vooruit kijken en het inzicht te voorschijn, moet de trekker stoppen zodat de auto een parkeerhaven kan induiken? Moet de auto de parkeerhaven induiken zodat de trekker kan doorrijden?
Parkeer havens ken ik hier niet. Het is ook een beetje geven en nemen. Als ik hier voor het huis op een 80km weg voor een auto aan de kant zou moeten omdat deze vaak te hard en niet netjes rijdt, leer ik mezelf wel af aan de kant te gaan. Auto's die denken dat de 1 meter breder zijn als ze echt zijn en die moet je dan passeren. Lekker is dat. Natuurlijk als ik een manier zie om een auto fatsoenlijk te vermijden zal ik het doen. Maar als de auto wild aangereden komt en zelf niet op zoek is naar een fatsoenlijke oplossing is hun kans verspeeld. Vaak zie je aan de auto al wat voor mensen het zijn. Als ik een VW golf II in het zwart met geblindeerde ramen zie, weet ik wel wat voor bestuurder erin zit. Sowieso ga ik voor hun niet aan de kant. Of mensen die met hun grote dikke auto's rijden met zon smerige paardenwagen en dan denken dat ze kei groot zijn. Als ik die zie heb ik persoonlijk weinig behoefte om aan de kant te gaan...
dan zou ik aan de kant gaan. Ik zeg niet dat de auto altijd aan de kant moet gaan. Maar passeer plaatsen kennen wij hier niet zoveel . En het ligt voor mij ook aan de omstandigheden. Als ik met een grote combi rij, of iets wat heel hoog en onstabiel is, dan vin dik dat de auto aan de kant moet.
Wat je vergeet in je antwoord is de zwaai naar de auto. Dat hoor je ten alle tijden te doen, zo houd je ze te vriend.
Ik probeer vriendelijk te zijn naar bestuurders die vriendelijk naar mij toe zijn. Als ik iemand tegenkom die mij van de weg wil duwen zal ik nooit iets naar die mensen doen. Maar idd als je passeert en die mensen zijn vriendelijk doe je iets terug. Dat ben ik iig vergeten. Bij passeer mogelijkheden doe ik ook trouwens niet moeilijk. Op een erf staan ofzo (mits de lengte van de combi het toestaat). Maar de berm dat laat ik vrij vaak wel.
Je rukt het nu totaal uit het verband...