Tatra, Veldhuizen en Joskin, een mooi agrarisch trio
Wie vanuit het noorden naar Zwolle rijdt kent hem: de Tatra Phoenix die sinds enkele weken bij Veldhuizen te pronk staat. De PR 2221 4×4 Euro-6 truck met 19 ton GVWis gekoppeld aan een 42-tons Joskin/Veldhuizen agri-opegger. De Phoenix heeft een wielbasis van 37 meter. De vooras (met Alliance Flotation 398 HS 445/65R22.5 MPT (160J) banden) mag negen ton dragen, de achteras (Alliance Flotation 398 HS 600/50R22.5 MPT (164J)) tien. Beide assen zijn luchtgeveerd en met stabilisator uitgerust. De truck is van alle gemakken voorzien, zoals getint en warmtewerend glas, airco, elektrische ramen, meervoudig verstelbaar stuur, elektrisch bedienbare spiegels, luxeBijlages

(klik om te vergroten)
Afbeelding van gelinkte bron artikel
Liefhebber van Dakar Trucks? Help mee!
Le Dakar kan niet zonder de Nederlandse vrachtwagens en de Nederlandse truckers kunnen niet zonder Dakar. Er zijn maar weinig landen waar het truckklassement in de zwaarste rally ter wereld zo leeft als bij ons.
Voor alle geinteresseerden in de koningsklasse van deze rally is er dakartrucks.nl. Daar vind je altijd het laatste nieuws, zowel tijdens de rally zelf, maar ook de andere 50 weken per jaar wordt er regelmatig nieuws, foto's (zowel nieuwe als archieffoto's uit bijvoorbeeld de jaren '80) en filmpjes aan de site toegevoegd. Een onmisbare digitale verzamelplaats voor de liefhebber!
Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste reactie
Reacties
Verder worden die 50 ton aangedreven door een 4x4-trekker van bijna 10 ton, die bovendien op relatief kleine wielen staat. Daarbij komt dat de oplegger vrij laag aan de grond staat. Hopen dat het geen natte herfst wordt.
Een waardevolle aanvulling voor het geheel zou zijn als de assen van de oplegger ook nog, bijv. hydraulisch, aangedreven zouden kunnen worden. Maar dat zal het geheel waarschijnlijk onbetaalbaar duur maken.
Een andere optie die het geheel meer waarde zou geven is om het product op meer manieren inzetbaar te maken, bijv. door de trekker te voorzien van een hefinrichting waardoor je er een werktuig aan kunt hangen.
En: met een hogere wegsnelheid zul je ook aan APK, chauffeursrijbewijs etc. vast zitten.
Als we dan toch flauw doen:
Frappant is dan weer dat ik, het ligt aan het seizoen, natuurlijk, de laatste weken verschillende trekker oplegger combinaties op de foto zie staan. Onder de maïs hakselaar. En ze krijgen duimpjes! Geef mij dan maar deze combi, lijkt mij een stuk beter op de akker.