Fendt 926 - Visco koel ventilator revisie.
Hoi allen.De 926 blijft slecht koud voor de maaiers.
Nu is door de dealer geopperd dat misschien de visco koelventilator niet helemaal (of helemaal niet) de toeren haalt bij vol gas.
Is dat ergens te controleren?
Zijn er bedrijven die hem testen?
Nu is een nieuwe voor 450 euro te koop maar dan wil ik wel graag weten dat dat ook het probleem was.
Een monteur zei de ventilator vast zetten met kettingtjes.
Maar als dat los komt en door de radiateur zou gaan zijn we nog verder weg.
We hebben het geprobeerd met grote ty wrapes die we vergrendelen in een speciaal daarvoor ingedraaide bout in de flens van de waterpomp maar bij half gas knappen ze er elke keer weer uit.
Een zelftapper (of meerdere) is ook geen optie omdat die breken
Wie heeft er goede tips.
Liefhebber van Dakar Trucks? Help mee!
Le Dakar kan niet zonder de Nederlandse vrachtwagens en de Nederlandse truckers kunnen niet zonder Dakar. Er zijn maar weinig landen waar het truckklassement in de zwaarste rally ter wereld zo leeft als bij ons.
Voor alle geinteresseerden in de koningsklasse van deze rally is er dakartrucks.nl. Daar vind je altijd het laatste nieuws, zowel tijdens de rally zelf, maar ook de andere 50 weken per jaar wordt er regelmatig nieuws, foto's (zowel nieuwe als archieffoto's uit bijvoorbeeld de jaren '80) en filmpjes aan de site toegevoegd. Een onmisbare digitale verzamelplaats voor de liefhebber!
Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste reactie
Reacties
Hier hebben we zo'n meter waarvoor je een reflecterend stickertje moet plakken, en dan richten met de meter.
Die zal vast wel een foto hebben voor je hoe het eruit ziet
schijnbaar als je de vin met de hand heel licht draait , (bijna geen weerstand) dan is ie aan vervanging toe