Deutz-Fahr Maaier - km 22 meshouders vervangen

Hallo,
de meshouders van onze km22 zijn versleten alleen pas toen ik ze wou vervangen kreeg ik dit niet voor mekaar door het meedraaien van de schotels.
Zijn de schotels ook te blokkeren en moet de onderste schotel er ook af?
Of zijn de meshouders ook zo te vervangen door alleen de inbusbouten los te draaien?

Mvg
edwin 283

Reacties

dx11
ja, onderste schotel er af, en dan de moer op de inbusbouten los. Koop geen Granit meshouders, die zijn niet van goede kwaliteit. nog geen 100 hectare en de mesje vliegen je om de oren. Gewoon originele Greenland meshouders er in. kosten wel wat meer, maar dan gaan ze wel weer 1000ha mee 😄
edwin 283
@dx11

Bij kramp kom ik alleen de Kneverland meshouders tegen is dit ook goede kwaliteit of valt dit ook tegen?
dx11
@edwin 283 Ja, dat zijn goede!
edwin 283
@dx11

Ok bedankt maar dan weet je vast ook wel hoe je ze los krijgt? want gewoon even de bouten los draaien valt ook vies tegen.
Van de onderste schotel bedoel ik dan.
deutz6007
@edwin 283 je moet de schotel proberen te blokkeren, ik heb ze er een poos geleden ook vanaf gehaald vanwege restauratie maar ze zitten meestal vast gerot. als je de schotel blokkeert moet je de bout los kunnen krijgen.
wessels
greenland is overgenomen door kverneland
edwin 283
@deutz6007

Het probleem zit hm in het blokkeren na het loshalen vervang ik de bouten ook meteen en de bouten waar de kop van dolgedraait is las ik een zeskantbout op denk ik en dan losdraaien.
Maar hoe kun je de schotel blokkeren?
Met klemmen is dit niet gelukt die schoten steeds los
case845xla
hoi,

wij hebben dit met 2 man gedaan. 1 houd de schotel vast (met handschoenen ) en de andere draaid aan de bout.

we hebben de grasmaaier dan in de heftmast hangen of frontlader. dat je er van onder aan werkt heb je meer kracht en werkt makkelijker.

kleine tip. draai 2 bouten eruit en doe hier een langere bout in (10 cm of 12 com ) dan hoef je de schotel niet geheel in je handen te pakken. dus dan hangt hij op die 2 bouten.je hebt dan genoeg ruimte om ze te vervangen.

heb afgelopen jaar de messenhouders van alle maaiers vervangen.
2 frontmaaier km 25 2 achtermaaiers km 24.

groetjes
deutz6007
@edwin 283wat case 845 xla zegt klopt helemaal. onze koppen waren ook dol. we hebben met een stiftslijper een gleuf dwars over de bout gefreest. daar een stalen pen tegen aan en slaan met een hamer. de ander houd hem vast met handschoenen . we waren toen in 15 min klaar. su6es ermee
jmos
Probeer de sleutel er anders op te zetten. Dat de arm haaks op de schotel staat. Dat je hem van de schotel af moet trekken. Niet op de draairichting of daar tegenin willen trekken
JD1640
Gebruik een luchtsleutel dan heb je geen probleem.
dx11
Luchtsleutel is het mooiste, maar ook wij deden het even met zijn 2en. Wij goodie gewoon de maaier over de kop. In een voorlader oid is net Niks, je zit dan altijd boven je macht te knooien.
leo en irm
zware slagmoersleutel werkt het mooiste en even een goede klap voor de kop met een zware hamer dan je gezicht er voor daar schrikt de bout van en los
edwin 283
Het is gelukt maar heeft iemand ook een idee wat de meshouders kosten?
Wimsumar
Beste
Quote @Edwin 283:
wat de meshouders kosten

Bij sommige merken vervang je, om de prijs, de messenhouders liefst niet eerder dan tot het klachten regent van de buren wegens langsscherende cyclomessen. 😉

Voor jouw D.F.-KM22 kost de meshouder € 7,83 excl bij Granit.

mechashop.nl/hst/m22e02c/…

Liefhebber van Dakar Trucks? Help mee!

Le Dakar kan niet zonder de Nederlandse vrachtwagens en de Nederlandse truckers kunnen niet zonder Dakar. Er zijn maar weinig landen waar het truckklassement in de zwaarste rally ter wereld zo leeft als bij ons.

Voor alle geinteresseerden in de koningsklasse van deze rally is er dakartrucks.nl. Daar vind je altijd het laatste nieuws, zowel tijdens de rally zelf, maar ook de andere 50 weken per jaar wordt er regelmatig nieuws, foto's (zowel nieuwe als archieffoto's uit bijvoorbeeld de jaren '80) en filmpjes aan de site toegevoegd. Een onmisbare digitale verzamelplaats voor de liefhebber!

Lid worden is heel eenvoudig!